טוען...
כולם מכירים את דיוז כי הוא אמן רחוב שלא מסתתר – הוא מעביר סיורי גרפיטי ברחובות פלורנטין שהפכו לאתר תיירות, הוא מצטלם ליד עבודותיו, וכולם יודעים שקוראים לו גיא בלום
את דיוז אני מכירה כבר כמה שנים ועוקבת אחרי ההתפתחות שלו דרך ציוריו ברחוב
יש לו טביעת יד מיוחדת, זריזה ובטוחה בעצמה, שליטה בטכניקה וקו בטוח, והוא אלוף בתפיסת המרחב
לאחרונה שמתי לב שהוא נהיה נועז יותר, הדמויות גדלו, הצבעוניות מתפרצת והאמירה מתחזקת
לכן הייתי סקרנית מה הוא יציג בתערוכת היחיד הראשונה שלו בגלריה משונע בהרצל 112 בדרום תל אביב (שנפתחה ב 15 למאי 2014 ותמשך עד סוף החודש), כשהוא מוגבל לחלל ולמצע קנווס קטנים יחסית
והוא הצליח להפתיע אותי – הגלריה קטנה אך העבודות ג ד ו ל ו ת
רואים בהן את תשוקת היצירה שנובעת מהבטן
רואים שאצלו היד מובילה ולא הראש
רואים את הצבעוניות הנועזת, החמה, הבטוחה בעצמה
רואים שאצלו לעולם אין התלבטות באיזה צבע יבחר – ידו נשלחת באופן אינטואיטיבי לצבע
רואים את העומס והכבדות שנוצרים כשהוא ממלא בספריי ובטושים את כל משטחי הקנווס, מבלי להשאיר חלל ריק או אוויר לנשימה, כאילו מעמיס עליו יותר מכפי שהוא יכול לשאת
אולי זו סערת נפש, ולכן אולי הוא בחר בשם שברות, לתערוכה זו
הצבעוניות הזכירה לי את הנועזות היפנית – היפנים מומחים בשילובי גוונים בלתי אפשריים כמו טורקיז, וורוד וצהוב, סגול, אדום וכחול שיוצרים דרמה אך מתחברים בהרמוניה מושלמת עם כתום, שחור ולבן, חיבור שמושתת על ידע תרבותי אינטואיטיבי שנולדים איתו
דיוז כנראה שייך לעולם ההוא, שהכול בו סוער אך גם מתחבר בהרמוניה
אצל דיוז אין יפה או לא יפה, דיוז מצייר, שקוע בקומפוזיציה זורמת שמולידה את עצמה מתוכו
בעבודות הוא מרשה לעצמו לחשוף שיניים, להוציא לשון, להיות רב – מבט ולתת לצבע לנזול
הרבה עיניים התבוננו בי – משולשות, עגולות ופוזלות, מלוכסנות מרוחקות ומישירות מבט, והרבה אצבעות הצביעו לכל הכיוונים
יד שאוחזת במוח חשוף לגירויים תמידיים ומנסה להחזירו למקומו, גלגלים שעובדים שעות נוספות במוחו הקודח של האמן ומריצים סרטים, פתיל קצר
במרכז החלל עבודת פיסול בנייר גדולת ממדים ומצויירת מכל צדדיה – עיניה חודרות ואצבעותיה תובעניות – מנסות לאחוז במוח וורדרד ומפותל שעוד רגע מחליק מטה
כשהתבוננתי בה, היא הזכירה לי והעלתה בי אסוציאציות רבות ובאותה נשימה לא הייתה דומה לשום דבר שהכרתי
בחלל הנוסף של הגלריה שהתכונן למסיבה אל תוך הלילה בערב הפתיחה הייתה אוירה סוריאליסטית – התאורה הייתה מעומעמת, ובאפלולית התגלו הדמויות הגרוטסקיות שהפרופורציות שלהן עוותו והתכתבו עם יצירות הרחוב שלו – גופים קטנים בעלי פרצופי ענק ששולחים לשון החוצה, ומגלים שני טורי שיניים לא צמחוניות
והמסר? זה כבר עניין לפרשנות אישית
5 תגובות ל “תמונות ממוחו הקודח של דיוז”
מעניין לשמוע מה אתם חושבים
לרשימה הבאה
הצטרפו לרשימת הקוראים שלי
ותקבלו השראה לשיטוט וירטואלי או אמיתי, בעיר ובגינה, בטבע או באי יווני, בארץ ומחוץ לארץ
כל הזכויות שמורות © המשוטטת 2024 | עיצוב ופיתוח דורון משלי | עריכה חלי גוילי | תמונה ראשית: כריסה פצאה
תודה על פוסט מעניין שמצליח להעביר את היצירה, האמן והצבעוניות בדרך מוחשית ומסקרנת.
גם אני בקרתי בתערוכה ואהבתי את חלל הגלריה הבלוי שמתאים כל כך לעבודות של אמני הרחוב. המשוטטת חידשה והפתיעה אותי: הייתי בטוח שהעבודות נעשו בצבעי אקריליק בגלל ששמתי לב למה שנראה לי כעומס צבע על המכחול ולנזילות – והסתבר לי מהרשימה שהכול נעשה בספריי ובטושים, הבנתי שדיוז הגדיל לעשות ולקח את הטכניקה מהרחוב ונתן לה כאן מימדים אחרים.
תודה רבה, אלישבע, על הסיור הוירטואלי והמרחיב את הדעת בתוככי הצבעוניות המתפרצת, שובת הלב והמרעננת…
אלמלא הפוסטים שלך הייתי מחמיצה פן מעניין, מהנה ומרתק בעשייה התרבותית העכשיווית.
עוד חיקוי עלוב שלי בדרך החיים ובאומנות עצמה, אפשר לחשוב מאיפה זה יכול עבר לצאת!
чит для Apex Legends – приватный чит для Apex Legends, вх для кс го